MR/GMR

MR

Op elke school in Nederland is een medezeggenschapsraad (mr) actief. Ouders en leerkrachten praten mee over de inhoud en de organisatie van het onderwijs op de school. De medezeggenschapsraad is een overlegorgaan dat voortkomt uit de Wet op de Medezeggenschap Onderwijs.

De Medezeggenschapsraad (MR) dient goed geïnformeerd te zijn over alle aangelegenheden die de school betreffen. Dit recht op informatie is vastgelegd in de wet. Daarnaast heeft de MR advies- of instemmingsrecht m.b.t. voorgenomen besluiten van de school over o.a.
- het personeelsformatieplan
- tussenschoolse opvang en buitenschoolse opvang
- Arbo-beleid
- vaststelling / wijziging van het Schoolplan
- vaststelling / wijziging van de Schoolgids
- wijziging schooltijden
- samenwerking partners Brede School

MR OBS Willespoort

Wij vormen de MR van OBS Willespoort. De MR bestaat uit zes personen, drie leerkrachten en drie ouders:
Madelon Makkinje, moeder van Milan (groep 3) en Feline (groep 1/2B)
Melissa- Sophie ter Schiphorst, moeder van Sanne (groep 3) en Merel ( groep 1/2C)
Laurens Lodeweges, vader van Levi ( groep 6) en Skye (groep 4)
Melanie Janmaat, leerkracht groep 1/2A
Carolien Klomberg, leerkracht groep 1/2C
Laure Montanus, vakleerkracht gymnastiek

Wij behartigen de belangen van alle personeelsleden en ouders. Dit gebeurt in MR-overleggen met de directie van de school. In deze overleggen wordt gesproken over het totale beleid rondom de school, zoals personeelsbeleid, financieel beleid, kwaliteit, veiligheid. Ook over de nieuwbouw, de vakantieplanning en tal van andere belangrijke zaken rondom de school en uw kind wordt gesproken. Om als MR en GMR een waardevolle gesprekspartner te kunnen zijn voor directie en bestuur en om de belangen van ouders en daarmee van onze kinderen zo goed mogelijk te kunnen behartigen, is het van belang uw mening en ideeën te kennen.

Vergaderingen 2021-2022

De vergaderingen voor komend schooljaar zijn gepland op: 5-10, 14-12, 17-01, 22-03, 12-05, 18-6

Contact

Heb je wensen, zorgen of opmerkingen? Voel je vrij om ons aan te spreken. Mail: mr@obs-willespoort.nl

GMR

Er bestaat ook een gemeenschappelijke medezeggenschapsraad, de GMR.  In deze raad zit 1 afgevaardigde van elk van de 9 openbare basisscholen in De Ronde Venen, Aalsmeer en Uithoorn. De GMR valt onder het nieuwe stichtingsbestuur:  AURO (www.stichtingauro.nl). De zaken die worden besproken in een GMR zijn beleids- en schooloverstijgende zaken die alle 9 de basisscholen aangaan. De bovenschoolse bestuursmanager is aanwezig bij deze vergadering.