Groep 1-2a

Melanie

Leerkracht van groep 1/2a

Ik ben Melanie Bots, of eigenlijk Melanie Bots-Janmaat. Ik schrijf het even zo officieel op, omdat mijn meisjesnaam in mijn emailadres staat en anders misschien voor verwarring zorgt. Ik werk nu al een aantal jaar met veel plezier op de Willespoort. Eerst heb ik in Uithoorn en daarna Amstelveen gewerkt en nu fijn in de buurt waar ik woon. Ik heb voor verschillende groepen gestaan. Op dit moment bij de groepen 1/2. Daar heb ik het erg naar mijn zin. Ik vind het mooie van mijn werk dat ik een bijdrage kan leveren aan de ontwikkeling van kinderen. Dit op een manier die past bij het leren van jonge kinderen, namelijk spelenderwijs. Dat is de leukste uitdaging. Samen met mijn man Paul en kinderen Niene en Gijs woon ik ook in Wilnis. In mijn vrije tijd houd ik erg van gezelligheid, spelletjes spelen, quizzen, uiteten gaan, bakken en leuke dingen met mijn gezin ondernemen.
Werkdagen: Maandag, donderdag en vrijdag

Claudia

Leerkracht van groep 1/2a

Mijn naam is Claudia Kolner. Ik woon op een woonark in Wilnis met mijn man, 2 zonen, 1 dochter en een hondje. Ik heb ongeveer 25 jaar ervaring in het onderwijs; ik heb lesgegeven in alle groepen van het basisonderwijs, in het Montessorionderwijs en op de PABO, de lerarenopleiding. Al meer dan 10 jaar werk ik met veel plezier op de Willespoort. Sinds 3 jaar werk ik in groep 1/2 en dat bevalt me heel erg goed. Het is zo leuk om te zien hoe de kinderen hier binnenkomen als ze 4 zijn, om ze in hun ontwikkeling te volgen en ze zo goed mogelijk voor te bereiden op groep 3. Soms gaat het makkelijk, soms hebben kinderen iets extra's nodig en dat vind ik nou net de uitdaging, om ieder kind precies te geven wat hij/zij nodig heeft om weer een stapje verder te komen. Dat maakt het werk bijzonder, uitdagend en afwisselend. Naast werken op school ben ik vaak creatief bezig, ik fotografeer, schilder en reis graag.
Werkdagen: Dinsdag en woensdag